Thursday 29 March 2012

cara handle cloth diapers di rumah pengasuh atau taska

assalamuallaikum..

dh lama x post..hari ni sy share sikit tentang cara saya handle cd di rumah pengasuh ye

selalunya saya memang akan bagi 5 cd dan 2 wet bag utk anak saya. by the end of the day, saya akan cek berapa banyak cd dh guna untuk satu hari, selalunya anak akan guna at least 3 cd satu hari, kalu poopoo 4 cd..

so satu wet bag utk cd, satu lg untuk baju kotor :-)

kalu poo poo, bbsitter akan buang poopoo dlm toilet..bilas, perah kering n letak dlm wet bag, kalu hanya buang air kecil, akan bilas, perah dan letak dlm wet bag juga.

balik rumah saya akan bilas lagi, dan rendam dalam air bersih..smpai mlm esk nya..sebab saya cuma basuh baju anak anak dan cd 2 hari sekali je..:-)

tak susah kan? mana ada susah..:-)

alhamdullillah, bbsitter anak dara yang kecil tu sgt helpful dan penuh toleransi.

No comments:

Post a Comment